آزمایش گیاهان داروی استان بر روی ۶۰ بیمار کرونایی/ تحقیق بر روی ویروس کرونا اولویت آزمایشگاههای دانشکده پزشکی تبریز
آزمایش گیاهان داروی استان بر روی ۶۰ بیمار کرونایی/ تحقیق بر روی ویروس کرونا اولویت آزمایشگاههای دانشکده پزشکی تبریز
تبریزکهن -نشست خبری ریاست و معاونین دانشکده پزشکی تبریز با حضور رسانه اصحاب رسانه همزمان با ۱۸ تیر ماه در تالار" زنده یاد استاد سلیم خلیق" دانشکده پزشکی تبریز برگزار شد.

تبریزکهن -نشست خبری ریاست و معاونین دانشکده پزشکی تبریز با حضور رسانه اصحاب رسانه همزمان با ۱۸ تیر ماه در تالار” زنده یاد استاد سلیم خلیق” دانشکده پزشکی تبریز برگزار شد.
در ابتدای این نشست خبری ؛دکتر حجت پورفتحی ریاست دانشکده پزشکی تبریز ضمن تشریح پاره ای از عملکرد در طول یک سال اخیر در دانشکده  در حوزه های مختلف، اعم از آموزش ، پژوهش و تحقیقات و فناوری  به نحوه  مهار و مبارزه با ویروس کرونا پرداخت وگفت:خوشبختانه در هفته های اخیر اطلاع رسانی از رسانه ملی و مطبوعات به خوبی انجام گرفت و تا حدودی حساسیت مردم به این مهم فرا تر رفت اما هنوز هم خطر جدی هست وتهدید می کند و باید به بهداشت فردی و اجتماعی و پیشگیری بیش از پیش توجه گردد .
دکتر پورفتحی افزود: در این دانشکده ۱۰ مورد در ارتباط با پیشگیری از ویرس کرونا آیتم های های خاص مدنظر بوده که با یک پویش در صفحات مجازی و حقیقی راه اندازی شده و اطلاع رسانی می گردد.

استفاده از ماسک ضروری هست
رئیس دانشکده پزشکی تبریز اظهار کرد: ما به مردم شریف شدیدا توصیه می کنم در روزهای حساس برای پیشگری از کرونا حتما از ماسک استفاده نمایند و سایر موارد بهداشتی و ایمنی را هم موبه مو رعایت نمایند .
وی متذکر شد: لازم نیست که همه مردم از ماسک n95 استفاده کنند به طوریکه ماسک های ساده نیز دراین شرایط اقتصادی نیاز ما را رفع می کند و کسانی هم که امکان تهیه ماسک ندارند این مرکز می تواند دراختیار آنان ماسک قرار دهد .

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین تصریح کرد: هم اینک محققان علمی و دانشگاهی کشور بر روی ۷ طرح طب سنتی برای درمان بیماران کرونایی تحقیق مطالعه  و پژوهش دارند که با افتخار می توان گفت از این طرح های تحقیقاتی  سه مورد متعلق به تبریز می باشد.

تحقیق بر روی ویروس کرونا اولویت آزمایشگاههای دانشکده پزشکی تبریز

وی اطمینان داد: مجموعه علوم پزشکی تبریز در آزمایشگاههای خود  علاوه برتحقیق بر روی ویروس آنفولانزا  ویروس کرونا را نیز از اولویت تحقیقات خود قرار داده است .

دکتر پورفتحی تاکید کرد: همچنانکه گفته می شد با گرم شدن هوا این ویروس کم رنگ تر خواهد شد متاسفانه در جنوب کشور ثابت شد که فعلا  ساختار این ویرس به صورت صد در صد قابل پیشگیری نیست و جامعه تا کشف واکسن و یا حتی بعد از آن نیز به نوعی با پساکرونا از نظر روحی و روانی تا حدودی با مشکلات درگیر خواهد بود که باید آمادگی و آموزش های لازم مد نظر قرار گیرد .

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه اضافه کرد: اینکه گفته می شود در عرض چند ماه آینده این ویروس مهار خواهد باید گفت ،شاید هم سالها طول بکشد اما باید نحوه پیشگیری آنان در جامعه نهاد شود به طوری که احتمالا  با شروع فصل پاییز و همزمان بودن بابروزآنفولانزا شرایط سختی را در پیشرو داشته باشیم و این شرایط بار روانی مضاعف بر جامعه تحمیل کند .

پورفتحی ؛ گریزی هم به مبتلا شدن همکاران خود از جمله همکاران رشته بیهوشی به بیماری کرونا کرد و افزود :همکاران ما بدون کوچکترین چشم داشت در خط مقدم قرار دارند و از شیوع بیماری در این استان  بیش از ۱۰ نفر از دستیاران رشته بیهوشی به کرونا مبتلا شده‌و تعدادی هم انترن و دستیار از این ویروس در امان نمانده اند و در بخش طب اورژانس نیز دو نفر از اساتید به بیماری کرونا مبتلا شده‌اندوخدا را شکرکه رو به بهبود هستند .

شرایط کنونی ما  شبیه شرایط جنگی هست

این مقام مسئول در دانشکده پزشکی تبریز عنوان کرد :شرایط کنونی ما  شبیه شرایط جنگی هست و همکاران ما در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته اند لذا از هموطنان عزیز انتظار داریم شرایط جامعه پزشکی و درمانی را با رعایت مسائل بهداشتی و توصیه های ایمنی بیشتردر نظر بگیرند .

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،در خصوص طب سنی هم که این روزها تا حدی مطرح هست اظهار داشت ؛هر شخصی که برای مهار و درمان بیماری کرونا ادعایی داشته ما از ایشان دعودت کرده ایم و بررسی‌های لازم توسط متخصصان  این مرکز نسبت به ادعاهای آنان به عمل آمده امابه مردم توصیه می کنم از خود درمانی و به افراد فاقد صلاحیت و غیر متخصص اجازه ورود به این حوزه را ندهند .
وی ادامه داد: خوشبختانه کارشناسان و متخصصین ما یک سری تحقیقات تخصصی بر پایه گیاهان دارویی که در استان آذربایجان‌ در دسترس هست انجام داده اند و حتی به نتایج قابل قبولی هم دست یافته اند که احتمال داده می شود در ماه های  آتی نتایج این تحقیقات  رسانه‌ ای شود

آزمایش گیاهان داروی استان بر روی ۶۰ بیمار کرونایی

وی اذعان نمود:علاوه بر اینکه  این گیاهان دارویی استان بر روی ۶۰ نفر از بیماران کرونایی  با جلب رضایت از مبتلایان به کرونا مورد آزمایش قرار گرفته نتایج مثبتی هم فراهم گشته و در طب سنتی هم عملکرد بادکش در بهبود عملکرد ریه ها قریب به یقین و به اثبات رسیده است.

در ادامه این نشست معاونین دانشکده پزشکی تبریز؛دکتر امیر نیا  (معاون آموزشی تخصصی و فوق تخصصی) ، جناب آقای دکتر شیر محمدی ( معاون امور هیات علمی ) و خانم دکتر شاه محمدی (معاون دوره پزشکی عمومی)  از حوزه کاری و تشریح فعالیتهای زیر مجموعه مدیریت خود مطالبی را عنوان نمودند .

در پایان این نشست،خبرنگاران نیز علاوه برطرح سوالات مختلف نسبت به نقطه نظرات خود ازمجموعه درمانی و آموزش دانشکده پزشکی تبریز اشاره کردند .
گفتنی است،در این نشست خبری اکثر خبرگزاری ها ، روابط عمومی دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور داشتند .