تبریزکهن-نشریهی برقاب به مناسبت ایام دههی فجر، با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز به گفتگو پرداخته است که مشروح آن در زیر میآید.
- لطفا در مورد راهاندازی سیستم خبره شرکت نیروی برق تبریز توضیح دهید.
سیستم خبره راهاندازی شده در برق تبریز در جهت ممیزی صنایع همکار در طرحهای مدیریت بار طراحی و پیادهسازی شده است. پروژهی فوق جزو یکی از چهار پروژهی تحقیقاتی شرکت طی سال گذشته بود. در این پروژه، سیستم خبرهی آنلاینی مورد ارائه قرار گرفته است تا بتواند با اخذ اطلاعات از دفتر مدیریت مصرف، میزان سود این مشترکان صنعتی را تعیین کرده و مشترکان صنعتی را از این میزان سود آگاه سازد. طی این طرح، اطلاعات سیستم خبره بر روی تبلت مروجین مدیریت مصرف نصب میشود. این مروجین در بازدیدهای خود از صنایع و مشترکان دیماندی، طرحهای مدیریت مصرف بهصرفه برای مشترکان سنگین را معرفی کرده و میزان پاداش در نظرگرفته شده را ارائه میدهند تا این مشترکان با اطلاعات بیشتری جهت همکاری تصمیمگیری کنند.
این سیستم میتواند علاوه بر ایجاد انگیزهای مضاعف برای شرکت در این برنامهها، در انتخاب نوع برنامهی مناسب با توجه به وضعیت داخلی صنایع نیز مفید واقع شود. همچنین علاوه بر مسائل انگیزشی، این سیستم خبره باعث میشود تا صنایع مختلف با داشتن تعامل با شرکتهای توزیع، از نحوهی اجرای برنامههای پاسخگویی بار آگاه شده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند که به تبع آن هزینههای مالی و زمانی جهت آگاهسازی صنایع از این طرحها و پاداشهای پرداختی کاهش مییابد.
ارائهی سیستم خبره، جهت تعیین طرح بهینهی پاسخگویی بار برای مشترکان صنعتی با داشتن مزایای اقتصادی برای این مشترکان، سبب جلب مشارکت صنایع در این برنامهها شده و این امر باعث پیشبرد بهتر برنامههای پاسخگویی بار در کشور و استفاده از مزایای بسیار اجرای این برنامهها میشود.
- در زمینه عملیات اصلاح ولتاژ چه اقداماتی صورت گرفته است؟
طرح چاوش به منظور پایش، کنترل و بهبود وضعیت ولتاژ مشترکان و در نتیجه افزایش رضایتمندی مشترکان از سوی شرکت توانیر ابلاغ شده است. شرکت توزیع نیروی برق تبریز، برنامهریزیهای لازم را جهت بهبود وضعیت ولتاژ مشترکان بهصورت منسجم انجام داده و در این راستا اقدام به شناسایی مناطق دارای افت ولتاژ کرده و پس از شناسایی نسبت به رفع افت ولتاژ آنها اقدام کرده است. براساس این طرح، ولتاژ بالای ۹۷درصد مشترکان شرکت، در شش ماهه اول سال ۹۹ استاندارد است.
در رابطه با طرح چاوش (طرح اصلاح وضعیت ولتاژ مشترکان) طی شش ماه نخست سال ۹۹ نیز اقدام به احداث ۱۸ دستگاه پست توزیع و جابجایی ۳۸ دستگاه ترانس پربار و کمبار نموده است. با توجه به اقدامات صورت گرفته، درصد مشترکان دارای ولتاژ استاندارد از میزان ۹۶درصد در سال ۹۸ به بالای۹۷درصد در شش ماه نخست سال ۹۹ افزایش پیدا کرد.
بر اساس طرح چاوش، باید کنتورهای دیجیتال حتما توسط پراب قرائت شوند تا علاوه بر ضبط کارکرد انرژی، اطلاعات دیگری همچون ولتاژ نیز مشخص شود. هماکنون ۵۴ درصد از مشترکان برق تبریز، به کنتور دیجیتال مجهز هستند و ظرفیت بزرگی برای انتقال مشخصات نوسان ولتاژ این مشترکان فراهم است. در این راستا، وضعیت ولتاژ شبکه در سطح شرکت، به سه منطقهی سبز(قابل قبول)، زرد و قرمز(غیر قابل قبول) تقسیمبندی شد و خوشبختانه بیش از ۹۷ درصد مشترکان از ولتاژ استاندارد برخوردار بودند و ۲ درصد در منطقهی زرد و تنها یک درصد در منطقهی قرمز قرار گرفتند.
وضعیت مشترکان برق تبریز در بخش فشار ضعیف و ۲۰ کیلوولت در منطقهی شمالغرب و حتی شرکتهای توزیع برق کشور، از نظر ولتاژ در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارد. این روند بر اساس گزارشهای دریافتی ماهانهی سال جاری، در نتیجهی اصلاح شبکه و اصلاح بخش غیراستاندارد ولتاژ مشترکان سیر کاهشی داشت و تلاش داریم بخشهای غیراستاندارد ولتاژ را اصلاح کرده و به جایی برسیم که صددرصد مشترکان، از ولتاژ استاندارد برخوردار باشند.
- در حوزه احداث، تعمیر و نگهداری و یا اصلاح شبکه، شاهد چه تغییراتی در شرکت توزیع نیروی برق تبریز بودهایم؟
از ابتدای سال جاری ۴۶۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۲۷ میلیارد ریال در حوزهی تامین برق، ۵۸۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵۳ میلیارد ریال در حوزهی اصلاح و بهینهسازی شبکههای شهری و روستایی، ۱۰۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزهی طرحهای کاهش تلفات به اجرا در آمده است. همچنین ۶۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در حوزهی ایجاد قدرت مانور، ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال در راستای توسعهی و بهبود سیستمهای روشنایی معابر، ۳۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به منظور توسعه و بهبود سیستمهای روشنایی معابر و نهایتا ۱۱۱۱ پروژهی نیرورسانی با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال در راستای احداث، تعمیر، نگهداری و اصلاح شبکه به انجام رسیده است و در ایام دههی مبارک فجر به بهرهبرداری خواهد رسید.
همچنین شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در شش ماه نخست سال ۹۹، نسبت به شناسایی و رفع بیش از ۱۱۰۰۰ مورد عیوب شبکه به صورت خط گرم و خط سرد با هزینهکرد بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال، اقدام کرد. همکاران این شرکت در راستای پایداری و بهبود شاخصهای قابلیت اطمینان شبکه، اقدام به بازدید دورهای شبکه و رفع عیوب شبکه نمودهاند. در این راستا امورهای تابعهی برق تبریز به صورت منظم و سالانه اقدام به تدوین برنامهی زمانبندی جهت بازدید از شبکه نموده و مطابق با آن نسبت به بازدید کل شبکه، ثبت عیوب و رفع آن به طور مستمر اقدام میکنند.
گفتنی است؛ شرکت توزیع نیروی برق تبریز، برای رفع عیوب مشاهده شده در تجهیزات شبکه، اقدام به برونسپاری فعالیتهای سرویس و تعمیرات شبکه به پیمانکاران ذیصلاح کرده است و در این راستا از ۳ اکیپ پیمانکاری خط گرم به همراه اکیپهای تعمیراتی خط سرد و خط گرم موجود در خود شرکت، بهره برده است.
- یکی از مشکلات سیستم برقی در کشور، سرقت کابل و استفاده غیرمجاز از برق (برق مجانی) است؛ در این زمینه چه اقداماتی توسط شرکت انجام شده است؟
در سال جاری، به دلیل تحریمهای ظالمانه و مشکلات عدیدهی اقتصادی شاهد افزایش سرقتها از شبکهی برق بودهایم. علت برخی خاموشیهای اخیر نیز افزایش سرقت کابلهای برق است و از مردم و شهروندان محترم درخواست داریم در صورت مشاهدهی هرگونه سرقت کابلهای برق، مراتب را در اسرع وقت به سامانهی ۱۲۱ اطلاع دهند. هیچ مشکلی در تامین برق مشترکان شهرستانهای تبریز، اسکو و آذرشهر وجود ندارد؛ مردم تصور میکنند علت افزایش خاموشیهای اخیر در برخی مناطق تبریز، کمبود برق در شبکهی توزیع برق این شهر است، در حالی که وقوع برخی خاموشیهای ناخواسته، ناشی از سرقت کابلهای برق شبکه است. در این راستا در شرکت توزیع نیروی برق تبریز، تمهیداتی برای جلوگیری از سرقت تجهیزات این شرکت درنظر گرفته شده است و با هماهنگی و همکاری دستگاههای انتظامی، بسیج و همچنین دستگاههای سیاسی و امنیتی استان، سعی داریم تا جلوی معضلات مذکور را بگیریم.
شبکهی توزیع برق، آنقدر گسترده است که کنترل دقیق تمام شبکه را مشکل ساخته است و هماکنون حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه در حوزهی کاری شرکت توزیع نیروی برق تبریز وجود دارد و از این مقدار، حدود شش هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکهی فشار ضعیف و تقریبا سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکهی فشار متوسط هستند، که بخشی از این شبکه زمینی و بخشی نیز هوایی هستند.
از دیگر تمهیدات برای جلوگیری از سرقت تجهیزات شرکت توزیع برق، استفاده از کابلهای آلومینیومی روکشدار که کابل خودنگهدار نامیده میشود، است. هماکنون ۱۰۱۰ کیلومتر از شبکهی فشار ضعیف، به کابلهای خودنگهدار تبدیل شدهاند و قصد داریم تا پایان امسال با بهکارگیری پیمانکار در دسترس و سایر پیمانکاران ۳۵۰ کیلومتر دیگر نیز به شبکه اضافه نماییم. همچنین در مانورهای جهادی برق تبریز که از ابتدای پاییز به صورت ماهانه برگزار میشود، سیمهای مسی شبکه را با کابل خودنگهدار جایگزین میکنیم تا امکان سرقت کاهش یابد. کابلهای خودنگهدار، برخلاف سیمهای مسی از ایمنی بیشتری در مقابل حوادث طبیعی برخوردار بوده و امکان اتصال آنها بسیار کم است و این کابلها، امکان استفادهی غیرمجاز از برق را نیز کاهش میدهند.
همچنین در طی اجرای مانورهای ماهانه، با نصب اسپیسر و راهاندازی گشتهای شبانه با همکاری و مشارکت نیروی انتظامی و بسیج و همکاران شرکت گامهای بسیار مثبتی را در راستای کاهش میزان سرقت برداشتهایم.
- شرکت توزیع نیروی برق تبریز چه اقداماتی در قالب پویش هر هفته الف_ب_ایران انجام داده است؟
یکی از اهداف پویش هر هفته الف_ب_ایران تعامل دوسویه با جامعه با ارائهی عملکرد همکاری، بازخورد و استفاده از نظرات ارزشمند و مدیریت توام عرضه و تقاضا است که به مدد الهی و کوشش همکاران پرتلاش برق تبریز به صورت شبانهروزی این امر با موفقیت محقق شده است.
پویش هر هفته الف_ب_ایران عنوان پویشی است که وزیر محترم نیرو برای افتتاح هفتگی طرحهای بزرگ و مهم صنعت آب و برق از سال ۹۸ مطرح کرده است. این پویش سال گذشته با وجود تحریمهای ظالمانه بهخوبی اجرا و در هر استان سرمایهگذاری قابل توجهی صورت گرفت. شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در سال جاری بیش از ۲۲۱۶ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۳۸۱ میلیارد ریال در هفت محور در محدودهی تبریز، اسکو و آذرشهر به بهرهبرداری رسیدهاند که در نوع خود رکوردی بینظیر به حساب میآید و این روند تا پایان سال با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد.
- در بخش ارتباطات مردمی چه خدماتی به شهروندان تبریزی ارائه شده است؟ آیا در این حوزه پیشنهاد و طرحی نیز ارائه شده است؟
در بخش ارتباطات مردمی اقدامات بسیار متنوعی در برق تبریز انجام میشود. برق تبریز همواره آماده است در موعد مقرر پاسخگوی مشکلات و مسایل مردم باشد. همچنین کارگروههای متنوعی در شرکت ایجاد شده و سعی شده است با روشها و کانالهای مختلف بخش ارتباطات مردمی فعال باشد.
مرکز پاسخگویی و فوریتهای برق ۱۲۱ به طور ۲۴ ساعته آمادهی پاسخگویی به مشکلات اورژانسی و لحظهای مردم عزیز است. اپلیکیشن برق من، وب سایت شرکت، کانالهای سروش و اینستاگرام در فضای مجازی هم به طور مرتب و مستمر در حال اطلاع رسانی و خدمترسانی میباشند.
همچنین میز خدمت در ستاد برق تبریز هم همواره پاسخگوی مسایل و مشکلات مردم فهیم است و تا پیش از شیوع بیماری کرونا، دیدار مردمی اینجانب با مردم به طور هفتگی انجام میگرفت.
در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت برق و همچنین رفاه و آسایش مردم، ارائهی خدمات غیرحضوری به مشتریان در دستور کار توانیر و شرکت توزیع نیروی برق تبریز قرار گرفته است و برق تبریز از پاییز سال جاری بیش از ۴۰ خدمت را به طور کاملا غیرحضوری ارائه میدهد و مردم و مشترکان قادرند بسیاری از امور مربوط به برق را از این طریق دریافت کنند. مشترکان با ثبتنام در این سامانه، میتوانند تمامی خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطهای دریافت کنند. در جهت تحقق دولت الکترونیک، کلیهی خدمات شرکت توزیع نیروی برق تبریز به شهروندان غیرحضوری شده و هیچگونه خدمتی به صورت حضوری در ستاد و امورهای تابعهی برق پذیرفته نخواهد شد و شهروندان میتوانند با دریافت اپلیکیشن «برق من» از نرمافزار کافه بازار، سایت برق امید به آدرس bargh-omid.ir و پورتال شرکت به آدرس www.toztab.ir خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
بخش خدمات غیرحضوری پورتال شرکت و اپلیکیشن «برق من» از امکاناتی همچون «نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض»، «امکان پرداخت آنی قبض»، «نمایش سوابق پرداخت»، «نمایش سوابق مصرف»، «ثبت قرائت توسط مشترک (خوداظهاری)»، «نمایش ماشین حساب تعرفه برای مدیریت مصرف»، «امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب»، «امکان ثبت درخواست تفکیک و ادغام»، «امکان ثبت درخواست تغییر نام و مکان»، «امکان ثبت درخواست جمعآوری و وصل انشعاب» و «امکان ثبت درخواست آزمایش کنتور» برخوردار است و مشترکان پس از نصب این نرمافزار میتوانند از خدمات غیرحضوری بهرهمند شوند.
- با توجه به آلودگی محیطی در فرایند تولید برق، چه اقداماتی در این راستا در تبریز انجام گرفته است؟
با توجه به اینکه شرکت توزیع نیروی برق تبریز، رسالت توزیع برق را برعهده دارد در آلودگی هوا هیچ تاثیر منفیای ندارد. از طرفی با توسعهی زیرساختها و خدماترسانی به مشترکان خانگی و تجاری و صنعتی و ارائهی انرژی پاک در کاهش آلودگی نقش ایفا میکند. همچنین با فرهنگسازی و مدیریت مصرف سعی دارد در طول فصل زمستان، مصرف انرژی برق را کاهش دهد تا نیروگاهها مجبور به استفاده از سوختهای فسیلی و ایجاد آلایندگی نباشند.
در کنار تمام اینها شرکت توزیع نیروی برق تبریز با توسعهی انرژیهای تجدیدپذیر مردم و مشترکان را به استفاده از انرژیهای خورشیدی ترغیب میکند و خود این شرکت در این راستا پیشرو و الگو بوده و در چند امور و ادارهی برق خود انرژیهای تجدیدپذیر و خورشیدی را مورد استفاده قرار داده است.
- علی رغم اجرای مانورهای جهادی سراسری در شرکتهای توزیع برق کشور، در برق تبریز شاهد چه اقداماتی در این بخش بودهایم؟
از فصل پاییز، به طور مرتب ماهانه شاهد برگزاری مانورهای جهادی در برق تبریز بودهایم. در نخستین مانور جهادی که با عنوان مانور تعمیرات جهادی فیدرهای پرمعضل همزمان با هفتهی دفاع مقدس برگزار شد، براساس دستورالعمل طرح جهادی شرکت توانیر، شرکتهای توزیع کشور موظف شدند، شبکههای پرعارضهی خود را اصلاح و ساماندهی کنند. اهداف اصلی اجرای این مانور، رفع مشکل فیدرهای معضلدار، نمایش توانایی اکیپهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، آمادگی برای واکنش در شرایط اضطراری و بحرانی، افزایش میزان انسجامبخشی اکیپها، پایداری فیدرها و بالابردن سطح پدافند غیرعامل بود و ۹۰ نفر از پرسنل فنی شرکت در قالب ۲۵ اکیپ عملیاتی خط گرم و خط سرد در این مانور شرکت کردند. اثرات اجرایی این مانور را مواردی چون افزایش قابلیت اطمینان شبکه، توانافزایی اکیپهای عملیاتی، شناسایی ضعفها و قوتهای برنامهریزی و اقدام در شرایط بحرانی و اصلاح سریع و گستردهی نقاط ضعف شبکه تشکیل میداد. در این مانور، اکیپهای تمامی واحدها از جمله اکیپهای خط گرم، اکیپهای پیمانکاری، اکیپهای برق روستایی و اکیپهای امورهای بهرهبرداری حضور داشتند. در این مانور، ۵ فیدر دارای حساسیت بالا که دارای قطعیهای حفاظتی بالاتری بودند در طول اجرای مانور اصلاح شدند. با توجه به تعداد و اولویت عیوب ثبت شدهی شبکه، با اولویت رفع کانونهای خطرآفرین و همچنین موقعیت و درجهی حساسیت مشترکان خاص ساماندهی و سرویس این خطوط انجام شده و شاخصهای قابلیت اطمینان شبکه بهبود یافتند. طی این مانور، اکیپهای خط گرم و سرد، خطوط مسیر سهراهی فرودگاه تا روستای باباباغی، باسمنج تا روستای هروی و مسیر جادهی تهران تا تونل شیبلی به طور اساسی اصلاح و ساماندهی کردند و امید است شاخصهای قابلیت اطمینان شبکهی این خطوط نسبت به گذشته بهبود محسوسی یابد.
مانور دوم با عنوان مانور تعمیرات شبکههای فرسوده همزمان با سراسر کشور در شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با شعار «تلاش صادقانه، خدمت بیمنت» در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۹ و ۳۰ آبان ماه برگزار شد. با توجه به افزایش روزافزون سرقت سیمهای شبکهی فشار ضعیف، تصمیم برآن شد در این مانور، جهت جلوگیری و کاهش سرقت سیمها، اسپیسر فشار ضعیف در مناطق آلوده به سرقت نصب شود. طی این مانور، ۳۵ کیلومتر شبکهی فشار ضعیف اصلاح شده و ۵ کیلومتر از سیمهای مسی شبکه به کابلهای خودنگهدار تبدیل شد و تعداد ۴ اکیپ خط گرم نیز در این مانور، به تعمیر فیدرهای بحرانی ۲۰ کیلوولت به صورت خط گرم مبادرت کردند. جمعآوری انشعابات غیرمجاز از دیگر دستاوردهای مانور تعمیرات شبکههای فرسوده برق تبریز بود. در این مانور دو روزه، ۱۵۰ نفر در قالب ۳۲ اکیپ عملیاتی شرکت داشتند و تعداد ۷۰ خودروی سبک و سنگین به کار گرفته شد. مانور تعمیرات شبکههای فرسودهی این شرکت، گامی بزرگ در راستای اصلاح مشکلات به وجود آمده در شبکه براساس سرقتهای صورت گرفته است و در دو روز اجرای مانور بالغ بر ۲۰۰۰ عدد اسپیسر در بیش از ۱۰۰ منطقهی شهرستانهای تبریز، اسکو و آذرشهر نصب شد.
سومین مانور جهادی با عنوان تعمیرات حوزهی بهرهبرداری با رعایت پروتکلهای بهداشتی با هدف تعدیل انرژی مصرفی شبکهی روشنایی معابر و اصلاح و بهبود ولتاژ شبکهی فشار ضعیف همزمان با سراسر کشور طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه در شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار شد. با توجه به اهداف این مانور، اکیپهای عملیاتی موفق به احداث و جایگزینی ۹۲۵۰ متر کابل خودنگهدار شدند. همچنین احداث و راهاندازی ۷ دستگاه ترانس جدید، جابجایی ۴ دستگاه ترانس پربار، و احداث و راهاندازی ۵۷ رشته فیدر جدید از دیگر اقداماتی بود که طی مانور تعمیرات حوزهی بهرهبرداری برق تبریز به انجام رسید. در راستای اصلاح و بهبود ولتاژ شبکهی فشار ضعیف نیز در ۵۴ منطقهی شهرستانهای تبریز، اسکو و آذرشهر تعادل بار صورت گرفت و ولتاژ ۸۸۳ مشترک هدفگذاری شده اصلاح شد. احداث پستهای جدید توزیع برق در مرکز بار شبکه، تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف، بازآرایی شبکه، افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها، تعدیل موقت مصارف روشنایی معابر اصلی، جمعآوری انشعابات مستقیم و مصارف تابلوهای تبلیغاتی، پایش و کنترل مصارف کارگاههای غیرفعال و تعدیل و جایگزینی چراغهای پرمصرف با چراغهای LED از اهم اقدامات این مانور بود. در این مانور دو روزه، بیش از ۲۵۰ نفر، ۱۵ بالابر و ۳۵ خودروی عملیاتی در قالب ۸۶ اکیپ عملیاتی شرکت داشتند.
- اقدامات شاخص برق تبریز در سال ۹۹ شامل چه مواردی میشود؟
برق تبریز در سال ۹۹ همچون سالهای گذشته به اقدامات شاخص بسیاری دست زده است. از جملهی این اقدامات میتوان به اجرای فاز اول پروژهی احداث ساختمان ستادی، اجرای بیش از ۲۲۱۶ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۳۸۱میلیارد تومان، استقرار سیستم اسکادای جدید، احداث سلولهای خورشیدی در امورهای باغمیشه و اندیشه هر کدام به ظرفیت ده کیلووات، توسعهی انرژی خورشیدی در ادارات، توسعه و بهبود رویتپذیری و فرمانپذیری شبکهی توزیع، ایجاد مرکز پایش و کنترل از راه دور کنتورهای فهام (نصب ۵۰۰۰ کنتور هوشمند طی دو سال گذشته)، تبدیل ۱۱۰کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار، تمدید گواهینامهی ایزو ۹۰۰۱-۲۰۱۵، توسعهی هوش تجاری شرکت در بستر Power BI، انجام پروژههای سرویس و نگهداشت شبکههای توزیع (PM) مطابق با هدفگذاریهای انجام شده، عیبیاب دوم خودرویی شرکت و نیز خرید و بهرهبرداری از دستگاههای آلتراسونیک و راهاندازی اکیپهای خط گرم برای پستهای زمینی، اورهال صددرصدی کلیهی بالابرهای شرکت، بهبود شاخصهای خدمترسانی در زمینههای مختلف از جمله کاهش تلفات از ١٠.٣٣ به ٨.٣ ، کاهش متوسط زمان واگذاری انشعاب از ٢٣ روز به ٧ روز، تست کنتورهای سنگین هر شش ماه یکبار و کاهش متوسط طول عمر پروژهها از ۱۱۷ روز به ۴۶ روز و بسیاری دیگر از بهبودها که در پرتال شرکت و کارنامههای شرکت مشهود است.
با همت همکاران در سال ۹۶کلیهی پروژههای سنواتی تعیین تکلیف و خاتمه یافت، بهنحوی که تقریبا پروژهها بهروز هستند و در بین شرکتهای توزیع تقریبا بیشترین حجم فیزیکی و ریالی پروژه توسط توزیع تبریز اجرا شده است. توسعهی سیستمهای نرمافزاری و اجرای طرحهای شرکت توانیر اعم از طرح خدمات سبز، طرح چاوش، طرح سیما، برق امید، طرح هما، کاهش تلفات. وضعیت وصول مطالبات توزیع تبریز در اکثر گزارشات توانیر در جایگاه چند شرکت برتر قرار داشته است. تکمیل و بهرهبرداری از ساختمان اداری سهند، کسب رتبهی دوم در طرح سیما در حوزهی شاخصهای بهرهبرداری در بین شرکتهای توزیع منطقه دوم کشور، کسب رتبهی برتر در شاخصهای طرح چاوش در بین شرکتهای توزیع منطقه دوم و سطح کشور نیز از افتخارات برق تبریز طی سال جاری است.