رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی معرفی ۹ رقم پرمحصول و سازگار در سال گذشته توسط محققان مرکز
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی معرفی ۹ رقم پرمحصول و سازگار در سال گذشته توسط محققان مرکز
احمد بایبوردی رئیس مرکز با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از قطب­های اصلی تولید یونجه و زردآلو است، بیان کرد: استان آذربایجان شرقی در تولید علوفه یونجه رتبه ۳ کشوری، تولید زردآلو رتبه ۵ کشوری و در تولید بادام رتبه ۳ کشوری را دارد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی در تولید علوفه یونجه و بادام رتبه ۳ کشوری دارد.

 به گزارش روابط‌عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، احمد بایبوردی رئیس مرکز با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از قطب­های اصلی تولید یونجه و زردآلو است، بیان کرد: استان آذربایجان شرقی در تولید علوفه یونجه رتبه ۳ کشوری، تولید زردآلو رتبه ۵ کشوری و در تولید بادام رتبه ۳ کشوری را دارد.

 وی بیان نمود: که در سال ۱۴۰۲ این مرکز موفق به معرفی یک رقم جدید یونجه بنام نفیس شده است که حاصل تلاش چندین ساله محققان بخش تحقیقات علوم زراعی و باغی مرکز است. همچنین هشت رقم جدید زردآلو به نام­های آتا، آذر، مجلسی، نیکا ، زرین ، شانلی، جلیل و پارسی در سال ۱۴۰۲ به عرصه کشاورزی کشور معرفی شده است که حاصل ۲۵ سال تلاش پژوهشگران ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند این مرکز است. این ارقام پرمحصول، بازارپسند و سازگار با اقلیم­های کشور هستند. باتوجه‌به تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقده با تولیدکنندگان نهال و سازمان­های جهاد کشاورزی استان­ها، امید است در کوتاه زمانی شاهد درخشش این ارقام در اقصا نقاط کشور باشیم.